۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه

بدست اوردن اب به روش تقظیر خورشیدی

حفره‌اي به عمق 45 سانتيمتر و قطر 90 سانتيمتر حفر كنيد. ظرفي را در وسط آن ارائه دهيد و روي آن را با روكشي پلاستيكي بپوشانيد. سنگ يا جسم ديگري را در وسط روكش بگذاريد، طوري كه انتهاي شيب اطراف آن درست روي ظرف قرار گيرد. حرارت خورشيد باعث بالارفتن درجه حرارت هوا و خاك حفره خواهد شد و بخار توليد مي‌شود. بخار حاصله بصورت قطرات آب در سطح زيرين روكش گرد آمده و داخل ظرف خواهد ريخت. اين روش – به‌ويژه در مناطق صحرايي و هرجا كه هوا در طول روز گرم و در شب سرد است – بسيار سودمند خواهد بود. پلاستيك خيلي زودتر از هوا سرد شده و كنداسيون زيادي را سبب مي‌شود. در اين روش تقطير، در هر 24 ساعت حداقل مي‌توانيد 55 سي‌سي آب بدست آوريد.

با روش خورشيدي مي‌توانيد از مايعات مسموم يا آلوده نيز آب سالم و قابل شرب تهيه كنيد.((ادرار ، آبهای شور ، و...))



اگر برايتان مقدور بود، آب موجود در ظرف را به وسيله‌ي سيفون خارج كنيد. بدين ترتيب مجبور نخواهيد بود به تركيب سيستم دست بزنيد.









كيت‌هاي تقطير يكي از لوازم ضروري براي طبيعت مردان است؛ اما خودتان هم مي‌توانيد آن را بسازيد. براي تقطير يك مايع،‌ شما به چيزي نياز داريد كه كار قرع و انبيق را برايتان انجام دهد. شلنگي را از دو سو در دو ظرف قرار دهيد و اطراف درپوش ظرف را محكم كنيد. در يك ظرف مايع قابل تقطير قرار دارد كه با حرارت گرم مي‌شود و بخار حاصله از مسير شلنگ را به‌ داخل ظرف ديگر مي‌ريزد. بهتر است اطراف شلنگ را به‌وسيله‌ي آب خنك نگاه داريد تا عمل تقطير بهتر انجام گيرد. براي جلوگيري از هدر رفتن بخار آب، اطراف مدخل ورود شلنگ به ظرف‌ها را با گل يا شن خيس محكم كنيد.
روش ساده‌تر، استفاده از روش تقطير خورشيدي است. اين روش بيشتر طول مي‌كشد؛ اما انجام آن ساده‌تر است.

براي پوشاندن در ظرف مي‌توانيد از ورقه‌اي فلزي يا پوست درخت و حتي برگ استفاده كنيد




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر