۱۳۹۲ فروردین ۹, جمعه

طرز تهيه ماده انفجاري تري نيترو فِنُل (پيکريک اسيد) به زبان ساده

تري نيترو فنل (TNP) نوعي ماده منفجره نظامي است که اغلب از آن در مواد منفجره با حساسيت کم  (نظير تي ان تي) بعنوان بوستر* (تقويت کننده) استفاده مي شود.
TNP  ناپايدار و از حساسيت بسيار بالايي برخوردار مي باشد. براي تهيه TNP روشهاي متعددي وجود دارد که ساده ترين انها تهيه اين ماده انفجاري از آسپيرين مي باشد!
طرز تهيه:
20  عدد قرص آسپيرين را در يک ظرف شيشه اي خرد نمائيد.  حال يک قاشق چايخوري آب به ان بيفزائيد تا بحالت خميري درآورده شود. در ادامه 100 ميلي ليترالکل خالص 95 درصد به آن (کم کم) اضافه نمائيد و در حين انجام اينکارمواد را بهم بزنيد. اين محلول را در ادامه با استفاده از حوله اي کاغذي در ظرف ديگري فيلتر کنيد.
محلول فيلتر شده را درون يک ليوان يا يک ظرف سراميکي بريزيد. با قرار دادن ليوان يا ظرف در درون ظرفي حاوي آب داغ اجازه دهيد آب و الکل موجود در محلول تبخير شود. (آب نبايستي آنقدر داغ باشد که موجب سوختن دستان شما شود و از نظر دما در حدي باشد که براي استحمام استفاده مي کنيد)
 در پايان مرحله  ي تبخير، پودرسفيد رنگي در ظرف باقي خواهد ماند. حال 80 ميلي ليتر اسيد سولفوريک  با غلظت بالا را درون يک بشر ريخته و پودر سفيد رنگ را به آن اضافه نمائيد. بشر را در ظرفي حاوي آب نيم جوشي بمدت 15 دقيقه قرار دهيد. اينک محلول را بايستي به رنگ زرد پرتقالي مشاهده کنيد. حال در سه نوبت جداگانه سه قاشق چايخوري نيترات پتاسيم  به محلول اضافه نمائيد و در هر مرحله محلول را بخوبي بهم بزنيد. محلول به رنگ قرمز درآمده و سپس به رنگ قبلي (زرد پرتقالي) باز مي گردد.
در ادامه در حاليکه گاهگاهي محلول را بهم مي زنيد اجازه دهيد دماي محلول به دماي محيط (اتاق) برسد.
حال به آهستگي محلول را درون 300 ميلي ليتر آب سرد بريزيد و متعاقباً در حين انجام اينکار محلول را نيز به آهستگي بهم بزنيد. حال محلول را درون بشر ديگري با استفاده از حوله اي کاغذي فيلتر کنيد. ذرات زرد رنگ نوراني بر روي حوله باقي خواهد ماند. اين ذرات را با 25 ميلي ليتر آب  بخوبي شستشو دهيد و سپس آنها را در درون ظرفي سراميکي بمدت 2 ساعت در حمام آب گرم قرار دهيد، بدين معنا که ظرف سراميکي را در درون ظرفي محتوي آب گرم قرار مي دهيم. (داغي آب در حدي نباشد که باعث سوختن دستان شما شود)
* بوسترماده اي انفجاری است که بین چاشنی و خرج اصلی بمب قرارمیگیرد و وظیفه آن اين است که انرژی رادريافت کند، منفجرشود و با شوک انفجاری که ايجاد میکند، خرج اصلی بمب رامنفجرکند و از اين نظرتقویت کننده انفجاری در چاشنی نيز ناميده مي شود . در نظر داشته باشيد بسته به نوع چاشني مورد استفاده مي توان ار بکار بردن آن در ساختار يک بمب نيز صرف نظر نمود!
تذکر مهم: در کليه مباحث آموزشي ، در مراحل ساخت مواد انفجاري تنها از همزن هاي چوبي يا شيشه اي استفاده نمائيد.

۴ نظر:

  1. سلام مرسی که ساخت TNP
    را تئضیح داده اید

    پاسخحذف
  2. دوست خوبم اموزشهاتون مبتدی و بسیار ناشایست ناشیانه میباشد.متاسفم که ممکنه نییت و قصدت خیر و برای ساماندهی و اموزش وطن پرستها بوده اما تهش باعث شکست و دلزدگی همگان از اینکارت هست. مرد باش و اگر قصد کاری را داری حتی اگر قرارشه اعدام و ترور یا محبوس بشی به هدفت متعالیتر بیاندیش و پیشو بتنت بزن و عواقبش رو مثل من مانند یک مرد پذیرا باش.

    پاسخحذف
  3. عزیزانی که دلشون میخواد بشن و نیاز به اموزشی درست و اساسی دارن و حقیقتهای ناب رو با روشهای درستش و ترکیبات و انجام اصولی با نتیجه واقعی میخوان فقط و فقط تو واتساپ درخواست بدن بمن9354992868 درمورد اموزشهامم بگم هیچ مسولیتی درقبال خدای نکرده مثلا استفاده نابجا یا ترور یا غیره برعهده من نخواهد بود. اینو گفتم فقط چون دیدم خیلیها دوستدارن اموزشی صحیح ببینن و لایق صداقتم هستند.فقط واتساپ پاسخگو هستم مزاحمت ایجاد کنید ناراحت میشما .دوست عزیزی که اینجا این وبگاه رو تدارک دیده باید بگم میدونم قصدت خیره اما تو هیچ تجربه ای نداشتی گمونم .کار با مواد شیمیایی بسیار دقیق و بموقع باید انجام بشه تا واکنش صحیح بوقوع بپیونده .معیارها دقیق باید باشن و مهمترین چیزها پیش پاافتاده ترین هم میتونه باشه مثلا درجه حرارتها مثلا در درست کردن بمب بااسیدها و ترکیبات عالی مثل گلیسیرین و امونیوم و نیتراته کردن باید دقیق باشن فرضکنید میخواهیم بمبی مخرب بسازیم و در اصول فرمایشی درجه حرارتی که لازم به انجام نیتراته کردن هست مثلا در چیزی و جایی معادل 185 درجه سانتیگرا ه و اگر این درجه 182 درجه بشه عملیاتمون باشکست مواجه خواهد شد. خاستم بگم که بدونید هرکاری فن و فوتی داره که هر استادی نمیداند. و من به افرادیکه خوشم بیاد و وطنپرست ووو کاردرستها کلا نه مریضهای روانی که بفکر انتقامجویی از چارتا بدبختن.. باشن تحت شرایطی خاص حاضرم خصوصی اموزششون بدم. بازم میگم جنبه تحقیق و لذت از شیمی مدنظرمه یعنی هرگونه انتحاری یا انفجار یا ترور یا سوتعبیر یا سواستفاده ازش برعهده خودتونه نه بنده

    پاسخحذف