۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

مهارت در درگيريهاي تن به تن

در درگيريهاي تن به تن نيازي به آن نيست، که يک رزمي کار تمام عيار بوده باشيد، در اينجا روشهايي را به شما آموزش مي دهيم، که در چنين درگيريهايي برايتان سودمند خواهد بود. برخي از ضربات در درگيريهاي تن به تن مهلک و از پاي  درآورنده است. اين ضربات عبارتند از:

ضربه شديد به بالاي بيني فرد مهاجم (منطقه ميان ابرو و نقطه امتداد يافته تا سطح چشم)، ضربه سنگين به بيضه ها،  فرود آوردن ضربه به سيب آدم (برآمدگي مياني در جلوي گردن)، ضربات مکرر به پايه مخچه وضربات قدرتمندِ مشت به  پرده ديافراگم (انتهاي قفسه سينه)

حال چنانچه در معرض ضربات باتوم قرار گرفته ايد، مطلع باشيد درگيري فيزيکي مسنقيم اوليه مانند ضربات مشت به سر و صورت فرد ضارب تاثبير چنداني به همراه ندارد. در اين موارد ابتدا حدود 10 قدم از فردي که با باتوم به شما حمله ور شده است به عقب برويد و در نخستين فرصت مناسب  به سمت وي حمله ور شويد و مچ دست يا انتهاي باتوم را  که در دست مهاجم قرار گرفته است را در صورت لزوم با دادن حرکات متوالي دوراني180 درجه اي بخود بپيچانيد،  تا باتوم از دست وي جدا شود و با استفاده از ضربات مهلک ياد شده در فوق وي را از پاي درآوريد.

در مواردي که فرد مهاجم،  زنجير به همراه دارد، حداقل فاصله زماني فرود آوردن زنجير در دفعات متوالي بعدي بر شما حدوداً 3 ثانيه است. از فرديکه زنجير به همراه دارد به هيچ وجه فرار نکنيد، ضمن اينکه دستان خود را به منظور محافظت بيشتر مقابل صورتتان نگاه داشته ايد، در فرصتي مناسب به سمت ضارب حمله نموده و زنجير را از دست وي خارج کنيد، تا فرصت فرود آوردن ضربات مهلک بعدي برايتان فراهم شود.

در نظر داشته باشيد، ضربه هایی که با باتوم، چوب وچماق، مشت و مانند آن به بدن وارد می شوند، هر چند بعضاً موجب خون ریزی نمی شوند، ليکن ممکن است باعث بروز شکستگی یا خون ریزی داخلی شوند. تورم و کبودی و درد زیاد اندام می تواند نشانه شکستگی نيز باشد.

در صحنه حادثه، از دادن آب و غذا به مصدومان خودداری کنید. ضربه های نافذی که با چاقو و قمه به بدن وارد می شوند، معمولا بدون کمک های بیمارستانی درمان نمیشوند. در خون ریزی ها باید ابتدا به فکر بند آمدن خون ریزی بود. در خون ریزی های شریانی معمولا حجم زیادی خون از رگ خارج می شود. در چنین شرایطی باید تا قبل از انتقال به مرکز درماني جلوی خون ریزی تا حد امکان گرفته شود، چون می تواند در زمان کوتاه بيمار را به شوک ببرد. خون ریزی های زیادی که همراه با فوران خون یا بیرون جستن خون با ریتم نبض دار است به احتمال زیاد شریانی هستند و باید بلافاصله با فشار دست مانع خون ریزی شد.

بستن اندام بالاتر از محل خون ریزی به منظور کاهش خون ریزی، بالقوه کار خطرناکی است و برای همه زخم ها توصیه نمی شود، ولی همین کارِ خطرناک در پاره ای از موارد ضروری است و ممکن است جان انسانی را نجات بدهد. فقط باید توجه داشت این کار برای هر خون ریزیی مفید نیست و باید درخون ریزی های شریانی، آن هم با فشاری که بیشتر از فشار خون رسانی شریانی است انجام شود. بهتر است قبل از رسیدن به مرکز درمانی هر ۲۰ دقیقه یک بار، عضو مورد نظر باز و دوباره بسته شود تا اندام مبتلا از نرسیدن خون آسیب جدی نبیند.

خارج کردن اشیای برنده مثل چاقو، قمه؛ گلوله و… از بدن مصدوم خارج از اتاق عمل، کار اشتباهی است و جسم خارجی عمقی مانند قمه ، چاقو و مانند آن را هرگز اززخم خارج نکنید (به خصوص در قفسه سینه یا شکم) ، چون ممکن است سبب آسیب بیشتر به عروق خونی و خونریزی شود.

۳ نظر:

  1. ساغول چوخ زحمت چکمیشن

    پاسخحذف
  2. سوزی یوخ،یاشا

    پاسخحذف
  3. عزیزانی که آنارشیس هستن یا دلشون میخواد بشن و نیاز به اموزشی درست و اساسی دارن و حقیقتهای ناب رو با روشهای درستش و ترکیبات و انجام اصولی با نتیجه واقعی میخوان فقط و فقط تو واتساپ درخواست بدن بمن9354992868 درمورد اموزشهامم بگم هیچ مسولیتی درقبال خدای نکرده مثلا استفاده نابجا یا ترور یا غیره برعهده من نخواهد بود. اینو گفتم فقط چون دیدم خیلیها دوستدارن اموزشی صحیح ببینن و لایق صداقتم هستند.فقط واتساپ پاسخگو هستم مزاحمت ایجاد کنید ناراحت میشما .

    پاسخحذف