۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

تهیه شوره یا نیترات پتاسیم ازطبیعت

شوره را مي توانيد در مکانهايي مانند ديواره ي غارها بصورت طبيعي (به شکل گردي سفيد رنگ ) نيز تهيه نماييد و داشتن کمی ناخالصی کلر و آهک نیز در چگونگي فعاليتهاي ما تاثیری ندارد، هر چند بهتراست توجه داشته باشيد هرچه درجه خلوص آن بیشتر باشد، با قدرت انفجاري بهتري درفرآيند نهايي روبرو خواهيد بود.

مي توانيد به شوره زارهای اطرافشهرها. یا زمینهای مردابی که در زمستان آبگیر و در تابستان خشک میشوند نيز سري بزنيد و خاک روی سطح زمین را که حاوی نمک سفید شوره است را جمع کنید. مقداری از آن را با بیلچه بکوبید تا نرم شود سپس داخل یک جوراب مردانه ریخته وآنرا داخل یک جوراب زنانه کرده ببندید و داخل یک ظرف آب جوش از جنس پیرکس یا تفلون بگذارید و آرام زیرو رو کنید و صبر کنید تا آب دوباره بجوش بیاید و نمک شوره کاملا در آب حل شود.  حال گِل باقیمانده را دور بریزید. اینکار را چندین بار تکرار کنید، بطوریکه باندازه حجم آب، خاک در آن شسته شده و نمکش جدا شود.

حال محلول را برای 10 دقیقه دیگر بجوشانید وبردارید بگذارید خنک شود. بهتر است چند تکه نخ را داخل ظرف بیاندازید تا سریعتر کریستالهای شوره در کف ظرف درست شده و دور نخ رشد کنند. پس از چند ساعت کریستالها را با نخ درآورده و یا محلول را روی پارچه ای صاف کنید. برای خلوص بیشتر میتوانید یکبار دیگر کریستالهای شوره جدا شده را در هم حجم خود آب جوش حل کرده و دوباره سرد کنید و اینبار در داخل یخچال یا ظرف یخ بگذارید تا شوره خالص بدست آورید. محلولهای جدا شده را درداخل سطل پلاستیکی کوچکي جمع کنید چون هنوز شوره در آن وجود داشته و بعنوان آب جوش اولیه برای موارد ساخت بعدی نيز ممکن است قابل استفاده باشد.
برای امتحان مواد حاصل مقدار یک قاشق چایخوری سرپر از آنرا در هاون برنجی پودرکنید و با یک قاشق چایخوری سرخالی شکرِ سابیده، مخلوط کنید و روی یک تکه فویل یا جاسیگاری ریخته آتش بزنید، باید بسرعت بسوزد و دود شود. اين شوره،
 شوره ي اصل است.

۱ نظر:

  1. عزیزانی که دلشون میخواد بشن و نیاز به اموزشی درست و اساسی دارن و حقیقتهای ناب رو با روشهای درستش و ترکیبات و انجام اصولی با نتیجه واقعی میخوان فقط و فقط تو واتساپ درخواست بدن بمن9354992868 درمورد اموزشهامم بگم هیچ مسولیتی درقبال خدای نکرده مثلا استفاده نابجا یا ترور یا غیره برعهده من نخواهد بود. اینو گفتم فقط چون دیدم خیلیها دوستدارن اموزشی صحیح ببینن و لایق صداقتم هستند.فقط واتساپ پاسخگو هستم مزاحمت ایجاد کنید ناراحت میشما .دوست عزیزی که اینجا این وبگاه رو تدارک دیده باید بگم میدونم قصدت خیره اما تو هیچ تجربه ای نداشتی گمونم .کار با مواد شیمیایی بسیار دقیق و بموقع باید انجام بشه تا واکنش صحیح بوقوع بپیونده .معیارها دقیق باید باشن و مهمترین چیزها پیش پاافتاده ترین هم میتونه باشه مثلا درجه حرارتها مثلا در درست کردن بمب بااسیدها و ترکیبات عالی مثل گلیسیرین و امونیوم و نیتراته کردن باید دقیق باشن فرضکنید میخواهیم بمبی مخرب بسازیم و در اصول فرمایشی درجه حرارتی که لازم به انجام نیتراته کردن هست مثلا در چیزی و جایی معادل 185 درجه سانتیگرا ه و اگر این درجه 182 درجه بشه عملیاتمون باشکست مواجه خواهد شد. خاستم بگم که بدونید هرکاری فن و فوتی داره که هر استادی نمیداند. و من به افرادیکه خوشم بیاد و وطنپرست ووو کاردرستها کلا نه مریضهای روانی که بفکر انتقامجویی از چارتا بدبختن.. باشن تحت شرایطی خاص حاضرم خصوصی اموزششون بدم. بازم میگم جنبه تحقیق و لذت از شیمی مدنظرمه یعنی هرگونه انتحاری یا انفجار یا ترور یا سوتعبیر یا سواستفاده ازش برعهده خودتونه نه بنده

    پاسخحذف