۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

ساخت شوره یا نیترا پتاسیم بطرق آزمايشگاهي

مي توانيد از کلريد پتاسيم و نيترات آمونيم استفاده نماييد. در ترکيباتي که اين روزها بجاي نمکهاي متداول (کلريد سديم) در ساخت محصولات کم نمکي چون پنير و مانند آن استفاده مي شود، کلريد پتاسيم  (KCL) ماده ناشناخته اي نبوده و مي توانيد آن را به آساني از فروشگاهها تهيه نمائيد.

نيترات آمونيم نيز ماده ناشناخته اي نبوده وبا طرق مختلفي در ساخت آن در سايت آشنا شده ايد. براي تهيه شوره به شيوه آزمايشگاهي چنانچه از کود شیمیائی نیترات آمونیم  مستقيماً استفاده مي کنيد، مقدار 400 گرم از کود را در یک لیتر آب گرم حل کنید و مدتی خوب هم بزنید تا حل شود و سپس آنرا روی پارچه ای فيلتر کنید تا ناخالصی معدنی آن روی فیلتر گرفته شود. در ادامه 370 گرم کلريد پتاسیم را داخل همان ظرف محلول بریزید و آرام روی شعله کم حرارت دهید و هم بزنید تا کاملا حل شود ولی بجوش نیاید. در پایان میتوانید آنرا  دریخچال یا ظرف یخ قرار دهيد تا کاملا سرد شود و به روش بالا  چند تکه نخ را داخل ظرف بیاندازید تا سریعتر کریستالهای شوره در کف ظرف درست شده و دور نخ رشد کنند پس از چند ساعت کریستالها را با نخ درآورديد. بجاي اين عمل مي توانيد محلول را روی پارچه ای نيز فيلتر کنید.

برای امتحان درجه خلوص شوره، مقدار یک قاشق چایخوری سرپر از آنرا در هاون برنجی پودرکنید و با یک قاشق چایخوری سرخالی شکرِ سابیده، مخلوط کنید و روی یک تکه فویل یا جاسیگاری ریخته آتش بزنید، باید بسرعت بسوزد و دود شود.

۱ نظر:

  1. عزیزانی که دلشون میخواد بشن و نیاز به اموزشی درست و اساسی دارن و حقیقتهای ناب رو با روشهای درستش و ترکیبات و انجام اصولی با نتیجه واقعی میخوان فقط و فقط تو واتساپ درخواست بدن بمن9354992868 درمورد اموزشهامم بگم هیچ مسولیتی درقبال خدای نکرده مثلا استفاده نابجا یا ترور یا غیره برعهده من نخواهد بود. اینو گفتم فقط چون دیدم خیلیها دوستدارن اموزشی صحیح ببینن و لایق صداقتم هستند.فقط واتساپ پاسخگو هستم مزاحمت ایجاد کنید ناراحت میشما .دوست عزیزی که اینجا این وبگاه رو تدارک دیده باید بگم میدونم قصدت خیره اما تو هیچ تجربه ای نداشتی گمونم .کار با مواد شیمیایی بسیار دقیق و بموقع باید انجام بشه تا واکنش صحیح بوقوع بپیونده .معیارها دقیق باید باشن و مهمترین چیزها پیش پاافتاده ترین هم میتونه باشه مثلا درجه حرارتها مثلا در درست کردن بمب بااسیدها و ترکیبات عالی مثل گلیسیرین و امونیوم و نیتراته کردن باید دقیق باشن فرضکنید میخواهیم بمبی مخرب بسازیم و در اصول فرمایشی درجه حرارتی که لازم به انجام نیتراته کردن هست مثلا در چیزی و جایی معادل 185 درجه سانتیگرا ه و اگر این درجه 182 درجه بشه عملیاتمون باشکست مواجه خواهد شد. خاستم بگم که بدونید هرکاری فن و فوتی داره که هر استادی نمیداند. و من به افرادیکه خوشم بیاد و وطنپرست و وو باشن تحت شرایطی خاص حاضرم خصوصی اموزششون بدم. بازم میگم جنبه تحقیق و لذت از شیمی مدنظرمه یعنی هرگونه انتحاری یا انفجار یا ترور یا سوتعبیر یا سواستفاده ازش برعهده خودتونه نه بنده

    پاسخحذف