۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

روش غني سازي نيترات پتاسيم

نيترات پتاسيم را درون ظرفي بريزيد و به مقدار دو و نيم برابر آن آب به درون ظرف اضافه کنيد و بمدت حداقل يک دقيقه آن را بهم بزنيد تا بخوبي با يکديگر مخلوط شوند. (توصيه مي کنيم اين مخلوط را حتماً را بر روي منبعي گرمايي نظير گاز قرار دهيد و آن را بجوشانيد تا نيترات پتاسيمِ بخوبي در درون آب حل شود)

حال با استفاده از يک صافی آزمايشگاهي مخلوط را درون ظرف ديگري فيلتر کنيد. آنچه که باقي مي ماند نيترات پتاسيم خالص و آب خواهد بود.

مجدداً محلولِ از صافي عبور داده شده را بجوشانيد تا مقدار زیادی از آب آن بخار شود و محلول غليظ شود.

محلول غلیظ شده را درون ظرفِ درب داري بريزيد و داخل یخچال بگذاريد. (مي توانيد ظرف را بجاي يخچال درون ظرفِ حاوي آب و يخ نيز قرار دهيد)

تغییر دمای ناگهانی باعث تفکيک و جداسازي آب و نيترات پتاسیم خالص از يکديگر خواهد بود، بطوريکه نيترات پتاسيم بصورت بلورهایی در آب پديدار مي شود. اين بلورها را ضمن فيلتر نمودن و جدا سازي از آب، در جایي خشک، خنک و بدون نور قرار دهيد تا کاملاً خشک شوند.

تذکرات مهم:

الف) اين روش در مورد کودهاي شيميايي حاوي نيترات پتاسيم و … نيز کاربرد دارد. (در زمان خريد ايگونه مواد يقين حاصل کنيد که در ترکيبات آن از نيترات پتاسيم (KNO3) نيز استفاده شده باشد)

ب) مراقبت نماييد تا در زمان جوشاندن محلول، آب درون ظرف تمام نشود، در غير اينصورت با آتش گرفتن مواد داخل ظرف مواجه خواهيد بود.

۱ نظر:

  1. عزیزانی که دلشون میخواد بشن و نیاز به اموزشی درست و اساسی دارن و حقیقتهای ناب رو با روشهای درستش و ترکیبات و انجام اصولی با نتیجه واقعی میخوان فقط و فقط تو واتساپ درخواست بدن بمن9354992868 درمورد اموزشهامم بگم هیچ مسولیتی درقبال خدای نکرده مثلا استفاده نابجا یا ترور یا غیره برعهده من نخواهد بود. اینو گفتم فقط چون دیدم خیلیها دوستدارن اموزشی صحیح ببینن و لایق صداقتم هستند.فقط واتساپ پاسخگو هستم مزاحمت ایجاد کنید ناراحت میشما .دوست عزیزی که اینجا این وبگاه رو تدارک دیده باید بگم میدونم قصدت خیره اما تو هیچ تجربه ای نداشتی گمونم .کار با مواد شیمیایی بسیار دقیق و بموقع باید انجام بشه تا واکنش صحیح بوقوع بپیونده .معیارها دقیق باید باشن و مهمترین چیزها پیش پاافتاده ترین هم میتونه باشه مثلا درجه حرارتها مثلا در درست کردن بمب بااسیدها و ترکیبات عالی مثل گلیسیرین و امونیوم و نیتراته کردن باید دقیق باشن فرضکنید میخواهیم بمبی مخرب بسازیم و در اصول فرمایشی درجه حرارتی که لازم به انجام نیتراته کردن هست مثلا در چیزی و جایی معادل 185 درجه سانتیگرا ه و اگر این درجه 182 درجه بشه عملیاتمون باشکست مواجه خواهد شد. خاستم بگم که بدونید هرکاری فن و فوتی داره که هر استادی نمیداند. و من به افرادیکه خوشم بیاد و وطنپرست ووو کاردرستها کلا نه مریضهای روانی که بفکر انتقامجویی از چارتا بدبختن.. باشن تحت شرایطی خاص حاضرم خصوصی اموزششون بدم. بازم میگم جنبه تحقیق و لذت از شیمی مدنظرمه یعنی هرگونه انتحاری یا انفجار یا ترور یا سوتعبیر یا سواستفاده ازش برعهده خودتونه نه بنده

    پاسخ

    پاسخحذف